۱۳۸۹ اسفند ۱۶, دوشنبه

خرید کیسه خواب سبک (برای برنامه خط الراس گیلان)

برای برنامه طولانی مدتی مانند برنامه پانزده روزه پیمایش خط الراس گیلان به حد اقل رساندن وزن کوله مهمترین استراتژی است که باید به کار برد. از آنجا که کیسه خواب سنگینترین وسیله ایست که در کوله جای می گیرد بنا براین انتخاب کبسه خواب بسیار سبک با کار ایی بالا در اینکونه سعودهابسیار مهم می باشد. از اینرو به همراه آقای نجاری در هفته گذشته جهت تحقیق پیرامون کیسه خواب ساعتها در میدان منیریه اطلاعات مربوط به این وسیله را جمع آوری نمودیم که حالا آنها را در اختیار علاقه مندان قرار می دهیم.

در ابتدا ذکر چند مورد الزامیست:
اول انکه تنوع اجناس بسیار بالاست و اغلب لوازم برندهای معتبر را شرکتهای متفرقه دیگر کپی برداری کرده اند و تشخیص اصل از غیر اصل نیاز به دقت بسیار دارد و در این میان متاسفانه فروشندگان که اغلب به فکر فروش محصولات خود هستند اطلاعات صحیحی در اختیار خریداران قرار نمی دهند. انواع غیر اصل پارچه های ضعیفی دارند که کار آیی انها را بسیار پائینتر می آورد.
دوم آنکه برندهای معتبر دارای درجه های استاندارد برای کاربردهای آن وسیله می باشد, به عنوان مثال اگر در جه راحتی یا comfort یک کیسه خواب اصل +5 باشددر عمل به اندازه همان در جه می توان در آن راحت بود اما در نوع غیر اصل آن که همین درجه روی آن نوشته شده است در عمل نمی توان در دمای +5 درآن راحت بود.
با توجه به آنکه اولویت انتخاب کیسه خواب کم حجم و کم وزن بودن آن و در عین حال گرمتر بودن و ارزان بودن آن است لذا ما تنها به معرفی این نوع از کیسه خوابهاکه مناسب فصول بهار و تابستان هستند می پردازیم.
کیسه خواب camp مدل فرمیکا این کیسه خواب که در بازار به تعداد بسیار موجود می باشد دارای در جه راحتی بین صفر تا +10 می باشند که وزنی معادل 840 گرم دارند. حد ریسک یا extrim این کیسه خواب -7 در جه است قیمت آن هم از 80000 تومان تا 85000 تومان در نوسان بود. نکته مهم در این کیسه خواب آن است که تنها ده درصد از این مدل موجود در بازار اصل میباشد. انواع غیر اصل آن داری رنگهای آبی, قرمز, و سیاه می باشند که همگی آنها مارکها غیر اصل است. اصل این کیسه خواب رنگ سبز دارد که علامت مورچه بر روی آن حک شده است, متاسفانه همین ترکیب را هم به طرز ماهرانه ای کاملا شبیه به نوع اصلی کپی برداری کرده اند که کیفیتی بسیار پائینتر دارد و اغلب هم به همان قیمت اصل یا با تخفیفای بسار فروخته می شود. تنها سه مشخصه اصلی وجود دارد که میتوان اصل آن راتشخیص داد.
1- در طول زیپ نوع اصل آن نوار سبز رنگ فسفری رنگی قرار دارد که در نوع تقلبی آن این زیپ سیاه رنگ و فاقد نوار سبز رنگ می باشد.
2- روی منگولک فشاری درب کیسه محتوی کیسه خواب ,مارک کمپ حک شده است.
3- در کنار حاشیه زیپ کیسه خواب اصل طرح چمن نقاشی شده است در صورتی که نوع غیر اصل آن حاشیه صاده دارد.
کیسه خواب duter مدل trec light 200 این کیسه خواب که حجم بسیار کمی دارد مورد مناسبی برای برنامه های سبک بار به شمار می رود. در جه راحتی آن +5 است دارای 670 گرم وزن می باشد و قیمت آن در حدود 175000 تومان می باشد, اندازه آن کمی بزرگتر از یک فلاکس کوچک چای است. این کیسه خواب در فروشگاه زاگرس رنج به فروش می رسد.
کیسه خواب duter مدل trec light 250 این کیسه خواب که در همان فروشگاه با قیمت 205000 تومان عرضه می شود 720 گرم وزن دارد و درجه داحتی آن +1 است.
کیسه خواب la fuma انواع این کیسه خواب در فروشگاه هیمالیا عرضه می گردد و مدلهای مختلف آب به این صورت می باشد:
راحتی +12 با 560 گرم وزن 65000 تومان
راحتی +10 با 730 گرم وزن 90000 تومان
راحتی +10 با 645 گرم وزن 140000 تومان (درجه یک)
راحتی +8 با 950 گرم وزن 115000 تومان
کیسه خواب ferino این کیسه خواب دو مدل سبک دارد که در فروشگاه هیمالیا به فروش می رسد. راحتی +3 آن با 750 گرم وزن 220000 تومان و همچنین راحتی 0 درجه آن با 900 گرم وزن 270000 تومان قیمت دارد. البته همین مشخصات در فروشگاه بنادک با نصف این قیمت به فروش می رسید که یا غیر اصل بوده و یا فروشگاه اول قیمت بالایی ارائه نموده.
کیسه خواب mountain equipment فروشگاه شکوه این کیسه خواب را دارد و تا 100000 تومان آن را به فروش می رساند. در جه راحتی آن +5 و وزن آن 800 گرم می باشد.
کیسه خواب رینو فروشگاه کوهیار این برند را که حد ریسک -8 و 900 گرم وزن دارد را با قیمت 177000 تومان عرضه می نماید.
کیسه خواب کلمبیادرجه راحتی آن -15 حد ریسک آن 0 و وزن آن حدود 1000 گرم است و قیمت آن نیز 90000 تومان می باشد.

هیچ نظری موجود نیست: